Bort från vinterkylan till Bali

Hej Sunnebloggen!
Ett semesterställe att drömma bort till nu i vinterkylan är Bali. Det ligger väldigt nära  Hong Kong och är ett otroligt billigt och internationellt ställe. Bra för surfare och yogaintresserade. Och det är lätt att vara miljonär. 1 million rupiah är ungefär 591 kronor och det kommer man långt på.


Charlotta på strand på Bali


Underbar strand med vågbrus




Att resa med Junkboat är en riktig Hong Kong-grej att göra. Man åker med båt och umgås med vänner. Otroligt kul och jag rekommenderar det starkt!

Kul med vännerna i Junkboat 


En av mina bästa vänner är Shinichi Tashiro från Japan. Han är en otroligt talangfull konstnär och har varit en stor support då jag nästan gett upp för att jobbet ibland har haft tunga motgångar.


Charlotta med Shinichi Tashiro


Min favorithårsalong heter Bellus vid Hollywood Road i centrala Hong Kong.

Favorithårsalongen vid Hollywood Road

Alltid full rulle på gatorna, men detta är en folktom dag





Förra veckan var det riktigt kallt i Hong Kong. Byggnaderna är inte riktigt gjorda för kylan. Ett lager glas, och kall vind som blåser in under dörren från trappuppgången. Vi var så desperata att hårfönen användes flitigt. När det blev för svårt  köpte jag ett element dagen efter

Hårfön mot kylan






Annan lyx som vi är vana vid i Sverige är tvättmaskin. Det är ovanligt att ha det hemma i Hong Kong, om man inte väljer att ha en lägenhet med ett till två rum för ungefär 33,000 kronor. Nej tack!

Ja; Tvätta måste man ju gör ibland

Hong Kong är känd för sina skykrapor, besök OZON, 118 de våning.



Nu ska jag fortsätta att jobba som vanligt i min systudio.




Tack och hej då! 😊
/Charlotte

Kommentarer

Populära inlägg