Kul att få träffa alla nordiska skidpolare

Nu är jag framme i Finland för träningsdag inför säsongens första tävling i Nordiska Cupen. Resan hit är den absolut längsta bussresa jag har gjort i mitt liv och det skulle kunna kännas tungt om jag inte visste att jag skulle få åka skidor när jag kom fram. Ska bli kul att testa en ny skidanläggning, nya backar och träffa alla nordiska skidpolare igen.

Om någon har blivit inspirerad av att testa puckelpist så kan man åka till Ski Sunne och testa. Där finns nästan alltid en puckel, som Sunne Alpina Freestyle har byggt.

Puckelbygge
Foto Ebba Månsson


Som ni ser består min vardag till största del av skidåkning och jag skulle vilja passa på att tacka alla som stöttar mig i min satsning. Tack också för att jag har fått skriva på Sunnebloggen nu i två veckor. Det har varit kul att skriva och berätta om hur livet ser ut när man går på skidgymnasium och tävlar.


Zermatt
Foto John Mattsson

 Vi ses i backen/John

Kommentarer

Populära inlägg