Svenska Cupen i puckelpist, från Stockholm

Hej
Nu i helgen har jag varit i Stockholm och tävlat. Känslan på start blir annorlunda när man ser rader av lägenhetshus och höga byggnader när man kollar upp istället för ett snötäckt fjäll. Backen var inte den bästa men allt runtomkring gjorde att det blev en rolig tävling med mer publik än vanligt på Svenska Cupen i puckelpist.

Puckelpist, tävling i Stockholm
Motståndet på tävlingarna var hårt med 8 landslagsåkare varav 2 nyss hemkomna från OS och flera som tävlat på världscupen. För min del gick inte tävlandet som planerat och jag lyckades inte ta mig till final varken på lördag eller söndag. 

Nu har jag kommit tillbaka till skolan i Järpen och blir här till på torsdag då vi rullar mot nya tävlingar i Finland.

//John Mattsson

Kommentarer

Populära inlägg