Skidåkning är John Mattssons stora passion



















Hej!
Jag heter John Mattsson är 18 år och är uppväxt i Rottneros. Min stora passion i livet är skidåkning och det är det som jag håller på med den största delen av min tid. Jag har åkt skidor hela livet och har åkt puckelpist sen jag var 6 år. Jag läser nu vid Åre skidgymnasium där jag läser teknik, just nu är jag inne på mitt tredje av fyra år och jag känner att jag gjort rätt beslut att flytta hemifrån för att satsa på skidåkningen.

Kommer under de här två veckorna att berätta för er om hur det är att gå på skidgymnasiet i Åre och tävla på olika platser i Sverige och Europa, mina andra intressen förutom skidåkning, lite om min familj och lite annat kommer ni att få läsa.

Just nu laddar jag inför morgondagens parallellpuckel på hemmaplan här i Åre/Duved och jag återkommer med resultatet en annan dag.

// John Mattsson

Kommentarer

Populära inlägg