"Musinvasion, pandemi och ny vattenläcka höll på att knäcka mig"

Det bara vällde ut möss ur lådan
med mattrasor. Så äckligt! 










Förra årets musinvasion höll på att knäcka mig. Jag tog nog säkert 300 möss i fällorna. De smutsade ner och förstörde massor innan jag lyckades förstå var de tog sig in och fick tätat. 

Det krafsade i en låda med mattrasor så jag förstod att det var en mus i den. Jag drog ut lådan på trappen och välte den så musen skulle kunna springa ut. Men det bara vällde ut möss, säkert 30 stycken i den. Så äckligt! 

Bakom elementen såg jag svansar sticka fram och det krafsade över allt i väggar och tak. När det var som värst kändes det som Egyptens gräshoppor i bibeln. Då tänkte jag att detta går inte att stoppa utan nu går jag, stänger dörren och kommer aldrig mer tillbaka.  

Det var inte bara musinvasion utan också, eller framför allt pandemin som gjorde livet svårt för oss alla förra året. När vi uppmanas att hålla avstånd, inte resa och inte umgås med någon utanför hushållet upptäcks nästa vattenläcka. Golvet i köket behöver brytas upp och bytas ut. 

Pandemin till trots fick min pappa rörläggare komma och byta ut det trasiga röret. Försäkringsbolaget installerade en högljudd avfuktare. Vissa stunder är det mindre roligt att vara husägare. 

/Anna Olsson

Vissa stunder är det mindre roligt att
vara husägare. En ny vattenläcka
och golvet i köket måste bytas ut.



Kommentarer

Populära inlägg