Renovering av vägar

 Veckans sista blogginlägg folket och det är snart dags för helg! Vi avslutar bloggveckan med att skriva lite om renovering och underhåll av vägar. Detta gäller delar av både Parkvägen och Arnebyvägen i Rottneros. På Parkvägen i Rottneros har delar av vägen renoverats, vilket grundar sig i kraftigt tjällyft. Det har också konstaterats att det skjutit upp lerjord i vägkroppen. Någon gång under nästa år beräknar vi att vägsträckan kan asfalteras. Delar av Arnebyvägen i Rottneros har också renoverats i år, vilket har gjorts på grund av att vägen under en längre period varit i dåligt skick och haft mycket kraftiga tjällyft under vintertid. Renoveringen av sträckan på Arnebyvägen i Rottneros fortsätter under nästa år.




Med detta sagt sitter jag nu här på mitt kontor på offentlig miljö och skriver ihop mina sita rader. Inte bara just för detta blogginlägg utan också för det allra sista inlägget för denna vecka och denna gång. Det är fredag och arbetsveckan börjar lida mot sitt slut. Det har varit roligt att få ta med er under en arbetsvecka, men nu är det dags att lämna över stafettpinnen. Tusen tack för mig och för att ni följt med oss på offentlig miljö under en arbetsvecka. Jag hoppas att ni fått en liten inblick i hur vi jobbar och vad vi jobbar med.

Trevlig helg på er önskar vi på offentlig miljö!

Kommentarer

Populära inlägg