Att välja rätt

Jag minns tiden då vi jobbade åt Metronome Film & TV och deras produktionsbolag Meter. Ett av programmen de gjorde var Big Brother. Vi gjorde bland annat hemsidan till programmet och ansvarade för Web-TV'n. Till konceptet knöts ett antal samarbetspartners och en av dessa var en vadslagningsbyrå. Detta var alltså snart tio år sedan så detta med vadslagning på nätet var en ganska så ny företeelse. Vid ett tillfälle när jag pratade med deras ansvarige i telefon så fick jag ett förslag om att vi skulle börja att arbeta tillsammans med ett projekt. De hade nämligen idé om att programmera en tjänst så att man skulle kunna spela poker på nätet. Med riktiga pengar. Jag tyckte inte att det lät som någon bra idé. Poker som man spelar i goda vänners lag, förvisso kanske med riktiga pengar men oftast (i varje fall levde jag med den uppfattningen) med struntsummor. Jag ansåg att den stora anledningen till att man spelar poker försvann om man skulle lägga ut det på nätet. En programmerad tjänst på Internet skulle också vara utsatt för misstänksamhet om att det var något fusk eftersom det var en dator som "blandade" och gav ut korten. Lägg till de omfattande och stenhårda reglerna för denna typ av verksamhet i Sverige och jag tackade vänligen men bestämt nej till att medverka i det projektet. Ja, du vet ju vad som har hänt sedan dess. Behöver jag tillägga att han som ringde idag kör Porche, äger eller ägde en Hummer av Limousine-modell och att jag fortfarande kör en Volvo 745 från 1992?

Kommentarer

Unknown sa…
Pengar är inte allt Markus:) framgång och lycka mäts på helt andra sätt

Populära inlägg