Äntligen måndag

Jag är en av de få som bara längtar efter måndagar.

Kom hem från en helt galen vecka på många sätt och vis sent i fredags.
Helt slut slocknade jag.
Jag sov.
Länge.

Det som slår mig så här när jag kommer hem emellanåt är lugnet.
Sunne, och framför allt där jag bor, har ett lugn som hjälper mig.
Helger hemma brukar vara fantastiska.

Dock.
Denna helg var lite annorlunda.
Jag saknade mailen som inte kom.
Alla telefonsamtal.
Alla möten.
Alla människor i omlopp.

Istället fick jag:
Lugn.
Sömn.
Arrested Developement i massor.
Sol.
Frisk luft.

Ja det låter ju helt uppenbarligen som jag haft en skrämmande jobbig helg.
Nej jag ändrar mig.
Sunne Rocks!

Idag har jag jobbat med en monter som vi ska sätta upp på Landsbygdsriksdagen med Ung Fritid, ett Leader-projekt jag har jobbat med i ett år nu.
Vi tänker sommar!
Gul matta.
Solstolar.
Bra musik.
Palmer.
Kokosnötter.
Sugrör.
Drinkparasoll.
Well. It's as funny as it gets!

Sitter i färgstolen hos Majsa på Kvarngatan och beger mig snart till Karlstad för möte inför fredagens stora entreprenörs-event: The Big Lift!

THE BIG LIFT.
ALLA UNGA ENTREPRENÖRER BORDE GÅ PÅ DETTA EVENT.
NI SOM VILL GÖRA NÅNTING MED ERA LIV.
En hyllning till alla entreprenörer. Från Communicare.
(Okej då: Entreprenör - Att vara entreprenör betyder att man gör sin grej, att man vågar försöka, och vågar misslyckas.) Nöjesfabriken.
På fredag.
Boka in hela dan.
Vi bjuder.
Börjar med lunch vid 12.
Dead By April spelar exklusivt för oss.
Jag är där.

Anmäl dig på:
www.minattityd.se/thebiglift

Men nu.
Måndag.
Kärlek.
i

Kommentarer

Populära inlägg