Projekt för världens bästa mormor

Livet rullar på.
Och det gör även bussen som just nu tar mig till Västra Ämtervik.
I Västra Ämtervik bor världens bästa mormor.
Hon har varit förkyld i en vecka nu så jag ska åka dit och ge henne lite jobb!

Vi brukar ha projekt tillsammans med jämna mellanrum.
Jag behöver en ny scenoutfit och då är mormor ofta involverad.
Här är några smakprov från Berwaldhallen med kollegor, tillsammans med en riktiga prinsessa i Riksdagshuset och när jag själv var prinsessa, Prinsessan Leia, på Guldvargen-galan.


Idag ska vi, inför morgondagens event The Big Lift på Nöjesfabriken, fixa en outfit med en touch av boxning.
Som Rocky.
Fast jag.

Spännande är det alltid att kreera och mormor går alltid igenom olika stadier när vi syr.
1. Ja det är klart vi ska göra det! (Mormor ställer alltid upp, en fantastisk pärla)
2. Jag undrar vad det här blir för en pajas-grej!? (Tydligen brukade alltid min moster säga så när det begav sig och nu berättar mormor det för mig som om det var för första gången hon yppade den historien. Varje gång vi syr.)
3. Ja-a.. Men det kan ju inte bli helt perfekt. Inte ens de på tv är det! (Mormor börjar bli lite nervös)
4. Ja men i värsta fall kan du ju ta nåt annat. Du har ju så mycket. Eller köpa nåt. (Mormor, försöker safe:a ifall att)
5. Guuud vad bra det blev! Oj oj oj! (Mormor inser att det blev skitbra. Som det alltid blir.)

Mormor next!
i

Kommentarer

Populära inlägg