Äntligen Sunne igen!

Artisten och mångsysslaren Ina Forsberg är tillbaka för två veckors bloggande på Sunnebloggen. Välkommen Ina!

Igår hade jag en riktig flängdag.
Som det kallas.
Jo.
Det heter så.
Jag kom hem sent på söndag efter rep i Sthlm för att upptäcka att min dataväska försvunnit.
Den var kvar i taxin.
För er som inte hört det så går det taxi istället för tåg mellan Sunne och Torsby då rälsen blivit trött och har en viloperiod.

Det finns riktigt bra saker med att bo på småorter.
Som när tåget slutar gå och det lokala taxibolaget inkallas.
Då kan man be oerhört snällt om att ev bli upplockad på stationer de normalt inte går på.
Det går inte när stora stygga vargen (tågbolaget) kör.
Då får man snällt stå och vinka när det glider förbi.
Annat är det med Ämterviks Taxin!
Ett litet telefonsamtal kan rädda hela påskhelgen när man helt plötsligt får för sig att åka på festival trots att det inte finns tid att göra detta.
Om det nu skulle va så att man vill på festival. I påsktider.

I vilket fall.
Dataväskan upphittades med hjälp av ett telefonsamtal (där är det igen) och allt ställdes till rätta.

Efter att fått nys om väskan, vilket lugnade blodomloppet lite, begav jag mig till vaxning.
Ja.
Och sen bar jag det bäkigaste musikinstrumentet nånsin.
På Selma Lagerlöf Hotell drog vi en flygel, på min begäran, in till Gösta Berlingsalen.
In genom för små dörrar trixade vi.
Uppför en träramp.
Och slutligen med en vältning på platsen där den nu står.

Imorrn spelar jag där med en fantastisk pianist, Joakim Hallin.
Han är till vardags, just nu, kapellmästare på Sommarnattens Leende, Stadsteatern.
För hans, min och publikens skull stäms flygeln imorrn klockan 9!
Ni vill vara där! :)

Dagen fortsatte i ett jihu men nu äntligen är det dags!
Sängen!
Imorrn sänder jag radio mellan 10-13.
Tune in 101,8 eller 103,5. Sveriges Radio, Värmland, P4.

Love
iNA

Kommentarer

Populära inlägg