"Det finns ingen bättre plats att bo på"

Hej
Den som skriver nu är Kjell Evert Herbertsson, pensionär sedan många år tillbaka. Född på Sunne BB, uppväxt i en handelsträdgård i Sunne där jag uppfostrades av barnflickor och det gick som det gick. Ändå en bra barndom.

Lyckades ta mig genom realskolan i Sunne. Gjorde militärtjänst och blev efter ”lumpen” uttagen till FN-tjänst i Gaza. Vid hemkomsten startade jag som polis i Karlstad. Fann min kära hustru i Stockholm och flyttade först till Lidingöpolisen och sedan till polisen i Stockholm. De sista tjugo polisåren, fram till pensionen, var jag på Rikskriminalpolisen som spankommissarie. Det finns inget brott som är okänt för mig, tyvärr.

Som sagt pensionär, flyttade till Sunne från Lidingö 1996. Något som jag inte har ångrat en sekund, i Sunne hamnade jag direkt inom politiken, Sunne golfklubb, Rotary, Fryksdalens Gille, SPF och FN Veteranerna.

Det finns ingen bättre plats att bo på som pensionär med släktingar och vänner inpå knuten. Nära till allt, inte minst till Värmlands bästa golfbana, samt flera bra affärer. Visst kan man ju fundera över varför det inte byggts nya bostäder. Jag hoppas varje dag att man skall börja på utpekade platser. Hoppas att politikerna kommer överens, ibland funderar jag.. Det stör oss att se tomma affärslokaler, går och hoppas att de skall fyllas.

En annan sak som gör mig förvånad/förb-d är att man utan vidare stängde av bron ner till min bror Hasses Handelsträdgård, ingen förvarning man bara stängde av. Som tröst tittar jag på Slottet, vilken vacker byggnad den är med en bra restaurang och plats för möten och underhållning.

Just nu går jag och väntar på en knäoperation så att jag nästa sommar slipper åka bil när jag spelar 18 hål. Gamla minnen från min ishockeytid och en trafikolycka i Thailand förra julen. 

Hälsningar
Kjell Herbertsson

Kommentarer

Populära inlägg