Virkar överkast i sytråd - stolt över min kära hustru Anita

Hej
Det är svårt att inte vara lite stolt när man öppnade Fryksdalsbygdens sista utgåva för året och fann att min kära hustru Anita hade nästan en helsida i Årskrönikan. Hon visade där upp ett av sina alster, ett stort överkast virkat i sytråd. Bara det att virka ett överkast som täcker två sängar är nog så knepigt, men tänk er att hon har gjort två stycken lika stora.

Anitas överkast virkat av sytråd!


















Nu är det här bara bråkdelar av vad hon gjort genom åren, sitter alltid och virkar någonting framför TV:n. Det är allt från dukar till kläder. Som tur är har vi gott om plats i garderober och nere i källaren.

Under tiden som jag arbetade på den svenska ambassaden i Haag hjälpte hon en österrikisk konstnär Annel Cressler, som målade på sidentyger, att sy jackor. Klädesplagg som var mycket populära bland diplomatfruar i Holland. Det är inte bara handarbeten som finns i vårt hem, här finns också några hundra ugglor i skåp och på andra ställen. Som tur är är de flesta av miniformat, ugglor som hon fått av alla sina vänner samt ugglor som jag köpt världen runt under min spanartid på Rikskrim. 

Ha en bra dag
/Kjell Herbertsson






















Kommentarer

Populära inlägg