Det blev inte bra, det blev bättre...

”När den här praktiken är över kommer jag nog aldrig sätta min fot i Sunne igen”.
Sms:et skickades till honom som skulle komma att bli mitt ex, ni vet i stadiet mellan att vara ihop och inte. Jag kände på mig att det skulle ta slut och jag var ledsen och besviken.
Jag skulle ju flytta till honom, en bit utanför centrum, och jag hade därför sökt praktik på ekonomienheten hos Sunne kommun när det blev dags att ha praktik i skolan. Jag bor på Skoghall och pluggar till redovisningsekonom på Affärshögskolan i Karlstad, så det skulle bli världens chans ju.

  1. Jag skulle få vara mer med min pojkvän.
  2. Jag skulle äntligen få komma ut i arbetslivet och testa på yrket ”på riktigt”.
  3. Jag skulle få chansen att bekanta mig med min framtida hemkommun.

Men istället för att känna de där härliga förväntanskänslorna blev det så att jag knappt såg fram emot praktiken alls. Det var ju liksom inte såhär det skulle bli.

Det blev den 9e september, min första praktikdag.
Jag vaknade med en nervös känsla i magen och den höll i sig när jag gjorde mig i ordning på morgonen. Den fanns kvar när jag satte mig på tåget och började åka de där milen upp mot Sunne, men när jag kom fram så försvann den.
När jag klev in i kommunhuset och mötte de som skulle bli mina arbetskollegor i tio veckor framöver så försvann den där nervösa känslan i magen direkt. Istället byttes den ut mot tacksamhet och en enorm glädje, för det mottagandet jag fick var otroligt.

Entrén till kommunhuset i Sunne
Alla verkade genuint glada över att jag var där. Inte bara de på ekonomienheten, utan även när jag gick runt i kommunhuset så möttes jag av människor som berättade om hur kul det var att jag var där och att de verkligen hoppades att jag skulle trivas. Där och då kastades hela min inställning om. Det här skulle bli bra. Det skulle inte bli som det var tänkt från början, men det skulle bli bra.

Nu har de där tio veckorna flugit förbi och med facit i hand så blev det inte bra.
Det blev ännu bättre än så.
Från dag ett blev jag en i gänget och det betydde än mer för mig när jag inte befann mig på hemmaplan och knappt hade satt min fot i Sunne tidigare.
De tog emot mig med öppna armar och gjorde mina tio veckor till en tid som jag kommer se tillbaka på med glädje. Jag är så oerhört tacksam över att jag fick chansen att göra min praktik där. Att få vara där var värt alla timmar jag dagligen lagt ner för att ta mig till och från Sunne med buss och tåg. Det var värt alla dagar jag fick kliva upp precis när natten blivit morgon och komma hem när eftermiddag blev till kväll. Det var värt allt.
Och är det något jag har lärt mig under den här tiden, förutom så oerhört mycket om själva arbetsuppgifterna jag har fått göra, så är det att det kanske inte alltid blir som man har tänkt sig, men det kan bli bra ändå.

Och nu till den största frågan av dem alla; kommer jag verkligen inte sätta min fot i Sunne igen? Jo, självklart kommer jag göra det.

Hälsningar Louise Lennebratt

Kommentarer

Hej, säsongshälsningar till alla mina vänner där ute, är Alice Lucas, från sverige, efter att ha varit i förhållande med honom i tio år, bröt min man med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka på grund av den kärlek jag har till honom, jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän på nätet och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta Dr.Amiso, den stora stavmästaren som kunde hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än för att pröva det, mailade jag Dr.Amiso, och han sa till mig att det inte fanns något problem att allt kommer att vara okej innan 48 timmar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan 48 timmar, han kastade trollben och överraskande under den andra dagen, det var cirka 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände, att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom, det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, vem som helst kan behöva hjälp av Dr.Amiso stavmästaren, hans e-postadress är (herbalisthome01@gmail.com) du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande, vill känna igen i världen eller cancerfrågan, vill gifta sig med älskaren efter ditt val eller skilsmässoärenden, hälso- eller äktenskapsproblem, jobbfrämjande och framgång, vad som helst, ge inte upp, sluta gråta, kontakta Dr.Amiso på herbalisthome01@gmail.com
Karl-Håkan Bjurek Wow, jag är så upphetsad att mitt trasiga äktenskap har återställts och min man har återvänt efter att han gick med mina två barn med en annan kvinna. Efter 8 års äktenskap har min man och jag varit i den ena striden eller den andra tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte bara vara stark för barnen, men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågar mitt hjärta, mitt hjärta var fullt av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och varje natt tänker jag på honom och jag önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och behövde hjälp, så jag letade efter hjälp på nätet och hittade en webbplats som antydde att Dr. Igbinovia har hjälpt många människor för att komma tillbaka därförhållandet tillbaka. Då kände jag att jag skulle prova det. Jag kontaktade honom och han sa vad jag skulle göra och jag gjorde det, sedan gjorde han en (Love spell) för mig. 28 timmar senare ringde min man verkligen och sa att han saknade mig och barnen väldigt mycket, så fantastiskt! och det var så han återvände samma dag, med mycket kärlek och glädje, och ursäktade för sitt misstag och för den smärta som det orsakade mig och barnen. Sedan från och med den dagen var vårt äktenskap nu starkare än tidigare, allt tack vare Dr. Igbinovia. Han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på nätet att Dr. Igbinovia, är en riktig och kraftfull stavagare om du behöver ditt förhållande tillbaka eller om din man flyttade med en annan kvinna, gråt inte längre, kontakta den här kraftfulla stavagern nu . Här är din kontakt: skicka ett mail till doctorigbinovia93@gmail.com, du kan också ringa det eller lägga till det på Whatsapp: +2348144480786 eller du kan också kontakta honom på viber på +2348144480786 ta saker för givet och det kommer att ta från du......

Populära inlägg