Avslut

Nu har jag haft möjligheten att ge min syn på Sunne under två veckor. Det har varit roligt, men inte alltid helt lätt hitta infallsvinklingar kopplat till mitt distans förhållande. Jag har fått fräscha upp min syn på Sunne och det har varit en hel del Sunne ”on my mind” de senaste veckorna. Vad jag har märkt är att ”mitt” Sunne är kvar någonstans kring fotbolls VM sommaren – 94. Jag hade flyttat från Sunne några år tidigare, men efter sommaren 94 så blev det ett ”riktigt” distans förhållande.Till alla er som jag känner och börjar närma sig någon typ av ålderskris. Det är lugnt för mig är ni alla minst 15 år yngre! Det är en schyst defekt man har med ett distans förhållande. Fatta chocken för mig när mina tidigare arbetskamraters dagisbarn helt plötsligt tog studenten. Tiden i Sunne står still när jag inte är där punkt slut. Som ni kanske har märkt så har jag fortfarande en relation till Sunne och trivs väldigt bra när jag är hemma, även om perioderna blir kortare och inte så ofta numera. Tack vare bloggen så har jag närmat mig Sunne lite mer och har exempelvis blivit en aktiv besökare på nwt.se för att kolla läget på vad som händer. Jag kommer hem på besök om ett par veckor, det blir mycket kort, men ser verkligen framemot det. Måste ju hem och kolla om mina betraktelser verkligen stämmer. Ses vi inte då kanske vi återknyter bekantskapen någon gång nästa år, eftersom jag har tydligen lovat att bidra till bloggen under ytterligare två veckor under 2010. Njut av sommaren! Vi hörsOlov

Kommentarer

Populära inlägg