Den moppeåkande musikern från Västra Ämtervik - Göran Samuelsson

Hej på er alla!


Så har Blogg-turen kommit till mig. Jag heter Göran Samuelsson, är 49 år och bor i Västra Ämtervik med min familj.

Sedan slutet av 1980-talet har jag försörjt mig som musiker och kompositör och detta har resulterat i 11 st skivproduktioner, varav den senaste ”Kugg” släpptes i mars i år.

Jag är utbildad bilmekaniker på Brobyskolan i Sunne, men som det har jag aldrig arbetat på annat sätt än att jag då och då kunnat laga min egen bil när den gått sönder. Kunskaperna har dock kommit väl till pass alltsedan 1992 då jag startade Packmopedsturnén. En moped går sällan bra om man säger så, men det är en del av charmen med den turnén – själva äventyret!

Tidigare i livet arbetade jag som byggnadsarbetare och drömde om att bli hockeyproffs. Jag var lovande och ambitiös ishockeymålvakt och fick faktiskt en gång erbjudande att bli professionell i Frisk, en Oslo-klubb. Tyvärr så blev det aldrig någonting av med det, men bara känslan av att ha en gång varit nära drömmen tycker jag får duga. Jag avslutade min hockeykarriär 1988 i Sunne och innan dess hade jag representerat: Munkfors, Kil och Arvika.

Jag kommer att berätta lite grann om Packmopedsturnén, Fryken-fiske, Västra Ämtervik - och kanske kommer det en liten nyhet i slutet på veckan.

Spännande!

Med vänlig hälsning:

Göran Samuelsson

Kommentarer

Populära inlägg