Världspremiär - "Svarta moln över hela helvetet"!

Min käre broder Samuel Samuelsson, är liksom jag konstnär fast inom bildkonstens område. Han gjorde för något år sedan en målning med den fantastiska titeln: ”Svarta moln över hela helvetet”. Jag föll som en fura och tänkte genast att jag någon gång måste skriva en sång med den titeln – och idag blev den klar!

Jag har spelat in en vansinnigt enkel demo som det förhoppningsvis går att lyssna till.

Jag tycker faktiskt att låten blev ganska fräck och om man sedan tänker in ett band-komp så är det kanske inte helt omöjligt att den överlever vintern.

Spännande!

Lyssna på Svarta moln över hela helvetet

Svarta moln

Jag kommer aldrig nånsin ge mig
fast jag nog aldrig kommer fram
Vägen är så lång och krokig
byggd av stenhård Makadam
och månen högt där upp i himlen
den liksom hänger på en spik
En ensam båt på havet
söker lugnets lugna vik


Och kylan biter hårt i kinden
så fort den får en liten chans
och kvar finns alltid önskan
att va nån annan, annanstans
men tårarna är också vatten
liksom den snö som faller snart
Tio steg i luften
sen är mästerverket klart


Det är svarta moln över hela helvetet
Svarta moln över hela helvetet
säg var är nu den sol
du som sken så fint i fjol
Nu är det svarta moln över hela helvetet


Sanningen är stor och vacker
och bor i änglars högra hand
men tusen frågor stampar takten
och sätter tankarna i brand
Var tog den mjuka vägen vägen
nu lyser bristernas logik
Olyckskorpar kraxar
när Himlajord förvandlas till ett skrik

Längtans fågel bär en strimma
från ett nyss förkolnat ljus
Som ett ödsligt rop i natten
en rad av obebodda hus
Nånstans i skogen ligger vattnet
och mitt i sjön en liten ö
Det är där som vi ska leva
det är där som vi en gång ska dö


Tiden tickar oförtrutet
en sång för varje liten själ
det är som någon ger ett tecken
jag hoppas att den vill oss väl
Vissa stunder är så stora
andra är så ynkligt små
På andra sidan bäcken
så verkar himlen alltid blå


Det är svarta moln…



Kommentarer

Populära inlägg