Dagens bloggare - Årets Värmläning !

Omtumlande är ordet. Årets Värmlänning. Jo man tackar ja!

Jag måste erkänna att när Ingemar Eliasson (alltså vår förra Landshövding) ringde och meddelade mig om vad jag blivit utnämnd till så var jag stressad och på väg till dagis för att hämta min yngste son. Jag förstod inte ett ord vad det var han pratade om - och kopplade genast ihop hans person med att det var något slags ordenssällskap i Stockholm som skulle ha underhållning till en middag. Är det något här i världen som jag har lite svårt för så är det just ordenssällskap så jag sa helt kort: ”Det där vet jag inte om jag är så intresserad av…”

Det blev tyst i luren, sedan sa han: ”Nu var det förstås som så att det var meningen att du skulle bli glad av det här” och jag fick då be honom att dra det hela ännu en gång. Skamset tackade jag så mycket, la på och fortsatte sedan min rodnande färd mot dagis.

Skygglappar har sällan berikat världen – och nu var det min tur att inse vilka fördomar man går och bär på.

Årets Värmlänning: Visst är jag stolt. Vilken ära!

Kommentarer

Anonym sa…
Grattis Göran - jätteroligt att just du blir Årets värmlänning. Det är du värd!
Anonym sa…
Grattis!!!
Jättekul!
Det är du väl värd!
God Jul på dig!
ANNIKA sa…
Grattis!
Jättekul och hedrande att få en sån utmärkelse.
ANNIKA och Magnus
Anonym sa…
Så himla roligt! Grattis från Leif och Inger Stinnerbom.
Anonym sa…
Grattis gamla klasskompis.Så himla kul!!Kramar/Lena på Hörn

Populära inlägg