Våga göra egna val

Avkoppling från vardagens knog, tid att umgås och ha kul tillsammans.

Många föräldrar ger uttryck för att de inte har råd att ge barnen allt de skulle vilja ge dem. Frågan är om det enbart rör det materiella? För det allra viktigaste är ändå att barnen får känna trygghet, kärlek och harmoni i sitt hem. Det kostar inget.

Jag tror att många unga skulle må bra av lite mindre “utsvävande” liv och någon gång verkligen få längta efter något, för att därefter få känna lyckan när deras önskan går i uppfyllelse.

Det gäller att föräldrarna har ett eller kanske flera jobb för att få ekonomin att gå ihop eller så går det kanske bra med ett litet lån? Vi måste ju ha det alla andra har och vi måste ha det NU! Vem vågar bryta trenden? Bli utanför? Bli mobbad?

Är det detta som är meningen med livet? Med mitt liv? Prylar som tar min tid? För jag måste väl kunna välja själv hur mitt liv ska se ut? Några egna val måste jag kunna göra utan att andra ska göra dem åt mig?
/Anna-Lisa

Kommentarer

Populära inlägg