Lagkaptenen i Mallbacken om sitt fantastiska år

Hej alla läsare!
Jag heter Helena Nilsson är 28 år och bor i Bryggegården 1 mil norr om Sunne tillsammans med min sambo Daniel, vår son Theodor och hunden Izza.

Jag håller precis på att trappa ner på min mammaledighet och har börjat jobba några dagar i veckan igen på Posten i Sunne där jag är brevbärare. De flesta känner mig nog mer som fotbollsspelaren Helena Nilsson, lagkapten i Mallbacken, och det är om den resan vi har gjort i år som jag tänkte försöka dela med mig lite av!














2012, vilket fantastiskt år det varit för mig! Den 13 januari födde jag vår son Theodor tre veckor för tidigt, allt gick jättebra. Vilken lycka! Finns inte ord att beskriva de känslor som uppstår när man för första gången får träffa den nya lilla individ som skall bli en del av vårt liv. Det blir ju en stor omställning vid första barnet, när man inte vet vad som väntar och man inte riktigt vet hur man ska bete sig men man lär sig efter hand.

Under Theodors första månader när vi som bäst höll på att lära känna varandra och komma in i vardagslivet så var Mallbackens IF i full gång med försäsongsträningen inför återkomsten till söderettan, efter att ha ramlat ner i division 2 för två år sedan.

Jag tog med mig Theodor och besökte många av passen för att känna att jag var delaktig på något sätt, även om jag inte kunde köra igång med träningen riktigt än. Jag var och kikade när våra nya spelare från USA: Tessa och Katie gjorde sin första träning. Det syntes direkt att dom skulle tillföra laget enormt mycket. Vilka vinnarskallar!!


Katie Fraine, Mallbackens målvakt från USA, är en
riktig vinnarskalle enligt Helena. Katie utsågs till seriens mest
värdefulla spelare av tränarna i Söderettan 2012.

















Jag hade bestämt mig att i mars skulle jag köra igång med fotbollsträningen, och så blev fallet! I mitten av mars var jag igång och jag kan säga att det kändes att jag hade missat en hel försäsong. Det var en tung period med mycket slit, men jag visste ju att detta inte skulle bli nån dans på rosor. Ibland funderade jag på om jag gjort mitt på fotbollsplanen. Men jag gav inte upp i första taget. Jag skulle tillbaka in i laget.

/Helena



Kommentarer

Populära inlägg