Peter Besterman blogg

Hej
Jag heter Peter Besterman och har av någon outgrundlig anledning i ett svagt ögonblick när snälla Kathrin Ramström frågade alltså tackat ja till att blogga under ett par veckor.

Kom till Sunne som trettonåring "hittvingat" av mina föräldrar från Södertälje där vi bodde. Minns fortfarande hur upprörd jag blev när mina föräldrar "glatt" berättade att vi skulle flytta till Sunne - denna faaaantastika plats från en stortad till en som jag tyckte då lite håla. 
Mina första månader här var helt värdelösa och jag ägnade tiden bland annat åt att rymma tillbaka till Södertälje. 

Hursomhelst efter den minst sagt dåliga starten stortrivs jag sedan många år med att bo i Sunne och tycker det är en fantastisk plats att leva och arbeta på.

Jag driver sedan många år ett produktionsbolag som heter Besterman tillsammans med min bror Stefan och vi sysslar med att producera och leverera underhållning i en mängd olika former. Vi kallar oss själva helt enkelt för producenter, vi och vårt företag jobbar över hela landet med en mängd olika projekt och vi representerar ett antal artister, bland andra Babben Larsson, Stefan Sauk, Niklas Strömstedt med flera.
Helt enkelt så sittrer vi och tillsammans med kollegor kunder och klienter och försöker hitta på bra kreativa idéer och sedan omsätta dem till realitet.

Nu måste jag rusa iväg

Med vänliga hälsningar
Peter Besterman

Kommentarer

Populära inlägg