Träning på hög nivå för Simon


Hej igen!
Nu har det gått några dagar med hård träning, så jag är lite sliten men för det mesta är det roligt ändå! Vanligtvis tränar vi genom att spela olika kombinationer i spelet med servar, servereturer, backhand och forehand men vissa träningar som idag tränade vi bara på matchspel och det är oftast höjdpunkten i träningen.
Förutom pingis tränar vi rörlighet, löpning, rusher, gym och cirkelträning. Bordtennis är en komplex sport så det gäller att vara allround för att bli riktigt bra.
Vi i BTK Rekord hade faktiskt ett fysläger i Sunne för några år sedan som var mycket uppskattat! Vi ville komma någon annanstans än Helsingborg och vi tränade alltifrån friidrott till skidor, gym och hjulningar. 

BTK-rekord-träning på Pulsen i Sunne


BTK-rekord på Fyspass

Här kommer även en Youtubevideo där vi testar på hjulningar i Åmbergs gymnastiksal, med blandat resultat: https://www.youtube.com/watch?v=tQYmhNQSasU

 
Det är ju inte bara kroppen som är viktig, utan även skallen med analys av sig själv och motståndare, mental träning (som vi ofta gör för lite) och att vara i harmoni i livet.
Som jag pratade om i förra inlägget så är min tro väldigt viktig för mig, jag är nu medlem i EFS-kyrkan i Helsingborg men i Sunne var jag med i Missionskyrkan. Där har jag hängt mycket, både på söndagsskola, Gudstjänster och faktiskt i skolan eftersom jag gick ett år på Frykmanskolan, en kristen friskola som då hade sina lokaler där.
Min familj är också väldigt viktig för mig, därför känns det lite tungt att vara så långt hemifrån, det är inte så att man tar de knappa sju timmarna hem med tåg varje helg. Men det brukar bli någon enstaka helg på vår och höst och sen är jul och sommar höjdpunkter när man kan komma hem en lite längre stund. 

Missionskyrkan i Sunne
Jag har svårt för att helt vila även när jag kommer hem, därför är det riktigt bra att kunna gå till Pulsen som sponsrar mig med ett årskort i deras lokaler som är riktigt fina.
Det händer även att jag hänger på pappa på en av hans många cykelturer och när kroppen känns lätt är det en härlig känsla att cykla i och i utkanterna av Sunne eftersom det är en så vacker natur.
En annan sak med Sunne som jag tycker är fantastisk är att det alltid händer grejer och att det finns så mycket att göra. Kolsnäs, Ski Sunne, vattenparken, Play Palace, Rottneros Park med mera, och det tror jag inte många orter i Sunnes storlek kan konkurrera med. Som det känns nu kan jag definitivt tänka mig att flytta tillbaka till Sunne i framtiden. 

Bild från Sunne

Men Helsingborg är inte så tokigt det heller, och framförallt är det här jag tror jag just nu utvecklas bäst till att bli en bra pingisspelare. Nu är det förberedning inför ikväll som gäller, det är bortamatch för oss i BTK Rekord mot Österlen i Simrishamn ikväll 18.30 som ni kan följa här om ni vill: http://www.profixio.com/fx/livecenter/?org=SBTF.SE.BT


Bild på laget, BTK Rekord
Resultat från matchen och ett sista inlägg kommer på fredag. Hälsa Sunne från mig!
/Simon 

Kommentarer

Populära inlägg