Vardagslivet för en 14-åring i Sunne

Hej!
Då var det dags för sista blogginlägget och idag hade jag tänkt att berätta lite om min vardag och även hur det är att vara ungdom i Sunne.

Jag går på Fryxellska skolan i årskurs 8. Det är ganska mycket i skolan just nu så man blir lätt trött om dagarna då man kommer hem. Som ni vet så tränar jag karate, men eftersom det bara är två gånger i veckan så har jag inte så mycket att göra när jag kommer hem efter skolan om jag inte har någon läxa, men det kan också vara väldigt skönt att bara ta det lugnt.

Jag gillar att läsa böcker och har nyss köpt 11 st nya böcker i en serie jag följer och tycker väldigt mycket om. På vardagskvällarna brukar jag se på någon film tillsammans med min familj eller så ser vi på något bra tv-program som vi följer och kanske äter kvällsmat tillsammans efter vi tränat, då alla i min familj är väldigt aktiva inom träning.

På helgerna brukar jag oftast ta det lugnt, umgås med min familj och mina vänner eller så, då jag tycker det är skönt att ta det lugnt när man väl kan eftersom jag annars går i skolan.

I Sunne finns det många aktiviteter på fritiden som till exempel ishockey, fotboll, innebandy, dans, ridskola med mera. På Sunne kulturskola finns det gott om aktiviteter! Det finns olika dansstilar som balett och jazz, även olika instrument och sång. Det finns också en del klädaffärer i Sunne som till exempel Lindex och Garderob där jag brukar gå och handla kläder tillsammans med mina vänner.

Det här var lite om mig och de aktiviteter som finns för oss ungdomar i Sunne, nu tackar jag för mig och den här veckans bloggning.

Ha det bra, kramar Wilma!


Kommentarer

Populära inlägg