Höns



Höns
 Jag har fem höns och en tupp. De är mina, bara mina. Låter väl inte så kul med några bajsande fåglar och ett smutsigt hönshus med råttskit överallt? Det håller jag med om och därför kan jag inte förstå att jag varje morgon ägnar en kvart åt att pulsa genom snön ner till hönshuset för att ge dem mat och vatten.


Kyckling
Men jag tror att jag längtar efter sommaren, jag längtar åt dem. För när jag sitter där på gräsmattan, solen skiner och de äter ur handen på mig, då är det sommar! Och på sommaren kommer det kycklingar!


Tyvärr dog två höns i vintras och då märkte jag hur mycket jag verkligen tycker om dem. Det var en mink som lyckats ta sig in genom ett hål och bitit ihjäl dem. Nu är hålet täppt men det märks verkligen att det... saknas något. 



Kommentarer

Populära inlägg