Döm inte hunden efter håren

Idag hände något kul som jag gärna berättar för alla där ute!

Jag och min kompis Sara satt bredvid varandra i tåget på väg hem. Det var en stund kvar innan tåget skulle åka så vi satt och spelade spel på hennes mobil. Snett framför oss satt en kille i tjugo-års åldern med grå jacka och lyssnade på musik. Tåget började rulla och strax därpå kom tågkonduktören gående:

- ”Biljetterna tack”

Jag och Sara letade snabbt upp våra skolkort och återvände till spelet. Men så hörde jag bakom mig:

- ”Jag har ingen biljett” det var killen med den grå jackan.

- ”Då kan du gå av” sa konduktören och vände sig framåt.

- ”Va?” ropade killen efter henne. Hon vände sig om:

- ”Ska du visa biljetten eller?”

Killen såg plötsligt osäker ut:

- ”Men... betala på tåget?”sa han. Konduktören vände sig snabbt tillbaka.

- ”Öh... ja, hm. Vart ska du?”

Kommentarer

Anonym sa…
Kanske behövar konduktören skickas på charmkurs! Eller så var det "bara" en dålig dag!
Tack för den bästa bloggen!

Populära inlägg