Helena Gullström presenterar sig och L.A


Hej från L.A!!!
Jag heter Helena Gullström och kommer ifrån Sunne, men bor sedan 21 år i Los Angeles, Kalifornien. Jag är en mångsysslande konstnär/egen företagare och mamma. Jag kom hit på semester och råkade liksom stanna.

Det var aldrig riktigt min plan att bosätta mig på andra sidan jordklotet och har de senaste åren funderat på om jag kanske ska  avsluta min utdragna “semester” snart och flytta hem till Sverige igen. Tro nu inte att mitt liv varit som en semester!













Vi bor på ett litet berg som heter Mount Washington, som ligger precis norr om Downtown. Bilden är tagen från SRF Center, ett världskänt yogainstitut, som ligger här på berget. Där finns en fin botanisk trädgård och det är en fin utsikt över downtown LA. Om det är klar luft kan man se till havet.


Min första tanke när jag fick förfrågan om att skriva en blogg var: Hjälp. Nej. Jag har alldeles för mycket på min tallrik just nu (engelskt ordspråk fritt översatt till svenska), men sen tänkte jag att det kunde ju vara kul att visa att L.A inte bara är glamoröst och kändistätt, utan också en vibrerande stad (bokstavligt talat med alla jordbävningar), fylld av intressanta människor, konst och kultur, galen trafik, veganer, hemlöshet, yogastudios, torka, smog, bränder, stränder och hipsters!

Men mer om det i nästa blogg!

/Helena

Kommentarer

Populära inlägg