Full fart från morgon till kväll

Hola sunnebor, jag hoppas att ni haft en bra dag!

Idag har verkligen allt som kunnat gå fel, gått fel. 
Dagen började med att båda bilarna krånglade. Vi hade maximal otur och fick inte igång någon av dem, det resulterade i att jag fick ta bussen in till Sunne.
Eftersom det går så få bussar i kommunen så kom jag till skolan förrän klockan 10.15, något som gjorde att jag kom 1 timme försent till första lektionen (I dessa stunder uppskattar man verkligen föräldrar som skjutsar en till skolan varje morgon).

Dagen rullade på som vanligt fram till sista lektionen, vilket var svenska.
Där fick jag reda på att jag endast har två dagar på mig att bli klar med analysen av boken som vi arbetat med.
Missförstå mig inte nu, svenska är ett av mina favoritämnen men just där och då blev jag helt sönder stressad. Hur skulle jag finna tid till att skriva en bokanalys när både idag och imorgon är två väldigt fullspäckade dagar?

Elyse jobbar på Shangri La
Efter lektionen fick jag rusa ner till centrum för att hinna i tid till jobbet, jag arbetar nämligen på Shangri La här i Sunne.
Jag tycker verkligen om jobbet, stämningen bland personalen och kunderna är något utöver det vanliga och man känner sig alltid välkommen. Har ni tid någon dag skulle det vara jätteroligt om ni vill komma in och hälsa!

Efter ett fyra timmars pass med en hel del dataproblem så slutade jag lite innan sextiden. Därefter sprang jag upp till kulturskolan för att inte missa dagens danslektion som började klockan 18.00. Att dansa är verkligen något som ligger kärt om hjärtat, varför har jag ingen aning om men det jag vet är att jag alltid lämnar danslektionen med ett stort leende på läpparna. (Eller ja, kanske förutom den gången då jag stukade foten)

Efter dansen så åkte jag hem med pappa som, efter ett akut besök hos bilmekanikern, hade fått igång en av bilarna!
Kvällen ägnade jag sedan åt en hel del skrivande på bokanalysen men också åt elevkåren. Just nu har vi nämligen fullt upp, vi ska bland annat hålla i terminens allra första elevrådsmöte på onsdag. Jag är så nervös inför det, ni får önska mig lycka till!

Puss, Elyse!

Kommentarer

Populära inlägg