Tid för reflektion och en känsla av ett nytt sätt att leva

Fredag är min sista dag att skriva på Sunnebloggen. Det har varit så spännande att skriva och delge läsarna mina tankar och vad som har varit viktigt för mig. Dessa två veckor har gett mig tid att reflektera kring vad jag gör, hur jag mår, mina funderingar kring ”livet”, vad jag har gjort förr och om framtiden. Det finns en framtid trots att det kanske inte är 50 år kvar, men det finns en känsla om ett nytt sätt att leva, få nya vänner, lära sig nya saker med mera.

Intressanta liv

När jag har läst bloggarna från andra ser jag att alla har intressanta liv att berätta om; tankar kring miljö, om sina liv, om sina upplevelser och deras anknytningar till Sunne. Så även om vi en dag kommer att flytta från Sunne, så kommer vi att alltid komma ihåg den ”lilla hålla” som jag ibland kallar Sunne för. Men i Sunne finns allt. Vi behöver inte åka från Sunne för att handla mat, kläder, husgeråd med mera.

Student, konståkning och att bli pensionär

Det är här i Sunne som mina flickor tog studenten, fick sin första flirt och tävlat i konståkning/alpina. Här har jag arbetat, byggt hus, blev pensionär, träffat nya vänner och listan är lång.

I väntan på våren

Nu väntar jag på våren. Vintern är fin men värmen är skön den med. Att kunna gå ut utan flera lager av kläder längtar jag efter. Det känns också lättare att umgås med sina vänner.

Snart kommer alla primörer! Vad jag längtar efter nyskördade morötter, sparris …

Primörer


Att leva med någon som är diabetiker gör också att vi blir medvetna om hur kroppen ska behandlas. Maten är en viktig del i vårt liv. Det känns alltid lättare på vår och sommar att variera matsedel.  Att röra på sig varje dag blir enklare. Vinterstudion har gett oss många fantastiska timmar framför TV:n men det känns nu som att det räcker. Bara VM i skidskytte kvar! Glömde också inomhus EM i friidrott!

Kaffet i solen

Inte minst att sjunga i kör

Vad väntar härnäst? En sista vecka i Tandådalen för att åka längdskidor, besök av vänner, Stockholm till barnbarnen och inte minst att sjunga i kören!

Nu ska kaffet tas i solen och jag längtar efter havet!
/Laurence

Havet



Kommentarer

Populära inlägg