Gabriels mål är att bli en av världens bästa längdskidåkare










Jag vill börja sista avsnittet med att tacka alla er som har tagit er tid och läst mina inlägg. Jag hoppas att ni tycker att det har varit kul och intressant att läsa om mig och min skidsatsning. 

Höga målsättningar

För att göra en kort sammanfattning så är jag en kille från Sunne som började åka skidor sent. Jag hade under mina första år i karriären en stark utvecklingskurva och har fortfarande en bra uppåtgående trend. Jag gillar att träna mycket och kör gärna nya utmanande träningspass. I år har jag bytt till långlopp och tävlar för Team Nordic Jobs Worldwide i Visma Ski Classics. Ski Classics som i år har börjat sändas i SVT. 

Mitt mål är att bli en av världens bästa längdskidåkare. Jag vill kunna utmana och slåss om den gula ledarvästen. Jag vill även vinna Vasaloppet och ta hem en Grand Slam. Jag vill också vara en del av ett vinnande lag i Ski Classics. Det här är några av mina långsiktiga målsättningar. Sen har jag även mål under vägen som jag sätter under resans gång. 

I år har jag haft några mål hittills och det var att komma topp 30 på någon tävling och ta sprintpoäng. Båda dessa målen har jag lyckats genomföra och det känns bra. Nu kommer jag sätta nya mål inför de avslutande tävlingarna av säsongen.

Nästa år är det mitt sista år som ungdomsåkare i Ski Classics. Så målet nästa år blir att gå för den rosa västen och utmana om totalen i ungdoms-cupen. Det känns som ett roligt mål som jag tror kan vara genomförbart. Jag vet att det är ett tufft mål då det är stenhård konkurrens, men om allt flyter på så är det helt klart realistiskt. 

Följ Gabriel framför tv:n

Hoppas ni vill fortsätta att följa mig under de kommande åren och heja på mig framför tv:n och sändningarna på SVT. 

Tack för att jag fick chansen att dela med mig här på bloggen. 

Mvh
Gabriel Strid




Kommentarer

Populära inlägg