Ännu fler utmaningar

Det är min sista dag på Sunnebloggen och jag hoppas jag har förmedlat en liten bild av oss och hur vår vardag kan se ut.

Dessa två veckor har gått rasande fort och känner jag mig klar? Nä inte alls. Det finns massor mer att berätta och skriva om men jag får spara på det till framtiden.

Livet kommer rulla vidare på basen och för oss väntar stora spännande utmaningar framöver då vi från nästa år kommer att prövas och övas i flygsimulator tillsammans med våra piloter.

Inne i cockpit

I simulatorn kommer teamet att tajtas ihop ännu mer och vi kommer öva fel på helikoptern. Jag gissar att det kommer bli lite svettigt mellan varven men oj så roligt!



HCM, sjuksköterskan, navigerar



HCM och piloten under övning


Övning med patient på olycksplats


Övning i att bära patient till helikoptern

Stort tack till alla er som läst och följt mig under dessa två veckor. Och stort tack till Sunne kommun som gav mig chansen att gästblogga.

Vill du se mer av mig så finns jag både på Facebook och på Instagram.

Trevlig helg!/
Kram Hanna

Hanna i cockpit under tankning på Arlanda

Kommentarer

Populära inlägg