Sångerskan från Lövåsen

Charlotta Birgersson (tidigare Tagesson) är mitt namn. 
Funderar på vem som skulle vara intresserad av att läsa det jag skriver om och VAD jag ska skriva så någon orkar läsa dessa blogginlägg i två veckor.
Mmm … detta ska sannerligen bli intressant.

Sjunger på en konsert i Arvika i höstas

Uppväxt i Lövåsen med mamma Marita och pappa Lars samt lillebror Kristoffer (som nu förövrigt är betydligt längre, starkare och smartare ... ha ha … så kan det gå!). Fick ynnesten att läsa fram till årskurs 6 i Mallbackens skola, vidare till den enormt stora skolan Fryxellska och sedan Stjerneskolan i Torsby. Har haft världens finaste barndom och uppväxt och gjort SÅ mycket roligt i Fryksdalen och Sunne.

Skulle vilja hålla ett stort tacktal till alla fina lärare, förebilder och Sunneprofiler man träffat och lärt sig massvis av genom åren. Men vet ju att de där långa tacktalen på Guldbaggegalan inte är så roliga att lyssna på, tänkte därför sprida ut det lite istället och återkomma med detta.


Där Nol i Lövåsen, huset där jag är uppväxt och där
mamma Marita och pappa Lars bor kvar



Morfar/Farfar Lars med alla barnbarnen i traktorn. Eric 4 år och Victor 2 år (med turkosa mössor) är mina pojkar. Lille Gustaf med napp i munnen är barnens kusin

Nuförtiden bor jag i värdens bästa stad Arvika med min man Johan Birgersson. Jodå så att!... nu är han min MAN! Känner mig mycket stolt och privilegierad som får dela livet med mitt livs stora kärlek och i somras sa vi ja till varandra i Sunne Kyrka.

Blev en fantastisk bröllopsdag med stor fest i Spegelsalen i Rottneros Park och övernattning på Selma Spa. Kändes helt rätt att vara i Sunne för oss båda eftersom Johan är uppväxt på övre Leran.


Charlotta & Johan utanför Spegelsalen på bröllopet i somras


I Sunne kyrka har vi båda sjungit mycket genom åren. Jag satt där varje onsdag efter skolan under högstadietiden, väntade in den eminenta och enormt begåvade pianissan Ragnhild Petterson som så vänligt och tålmodigt försökte lära mig spela piano. Och visst lärde jag mig mycket, men det hade ju gått bättre om den lata eleven övat lite mer där hemma på kammaren emellanåt …

Nej nu ljuger jag för visst övade jag piano varje dag, flera timmar faktiskt men tyvärr alldeles för sällan på de där noterna som Ragnhild gav mig. Jag ville ju spela poplåtar och radiohits!


Bröllopssång i Sunne kyrka för några år sen

Se upp för strax kommer fler inlägg om familjeliv, jobb, vardagsbekymmer, julplaner och annat.

/Charlotta

Kommentarer

Populära inlägg