"Vill få utlopp för min kreativitet"

När jag skriver detta, sitter jag på ett tåg mellan Göteborg och Stockholm. Det är söndag och imorgon börjar veckans konferens med kollegorna. Jag brukar alltid passa på att åka en dag innan eller stanna en extradag i huvudstaden. Dels för att jag är en morgontrött person som inte känner mig lockad av att höra klockan ringa 04.00 på morgonen. Men också för att jag får tillfälle att träffa mina underbara vänner som bor i Stockholm. Just denna dag är det två sunningar som får den stora äran att ha mig på besök.

Jag blev formellt göteborgare för två och ett halvt år sedan. Det var när jag blev erbjuden en tjänst som kampanj- och organisationsledare för Centerpartiet. För enkelhetens skull brukar jag alltid säga att jag arbetar som verksamhetsutvecklare.

Att flytta till Göteborg var inte ett svårt val. Jag älskar att bygga, skapa och få utlopp för min kreativitet. Något jag får göra till fullo i mitt jobb.
- Jag ska aldrig ge mig in i politiken. Orden jag sa i många år. I hela mitt liv har jag haft en far som varit politiskt engagerad. Så även här var det väl ofrånkomligt. Jag har det i blodet. Behovet av att förändra, att vilja göra världen bättre, mer inkluderande och tryggare. Men det tog lång tid innan jag tog beslutet och gav mig in i politikens värld. Jag är en person som inte vill göra något halvdant. När jag gör något så ska det vara ordentligt, till 100 %.

/Louise

Göteborg


Kommentarer

Populära inlägg