Hej på er!

Hoppas ni haft en bra helg! Det har jag. Riktigt bra.
I fredags eftermiddag åkte jag ”hem” till Östanbjörke. Så helgen har spenderats där innehållande garagehäng, mysstunder med systersonen, tipspromenad, sett på Rallycross-VM, träffat ”old neighbors” m.m. Och i skrivandes stund sitter jag i soffan nyss hemkommen igen till Molla.


Östanbjörke
 
Garagehäng? Just det. Nästa helg ska jag köra folkracetävling i Karlstad, NGK-masters. Så i helgen har vi varit ute i garaget och förberett det sista. Känner mig nästan som en fabriksförare. Pappa lägger ner väldigt många timmar i garaget för att jag ska kunna köra, och ser till att allt kommer på plats till tävlingarna. Och det är inte bara i folkrace, utan även när jag körde crosskart 650cc och vi åkte Sverige runt. Är väldigt tacksam att ha så snälla och bra föräldrar, och ha så många fantastiska människor omkring mig!

Efter säsongen 2013 så stod jag i ett vägskäl hur jag skulle fortsätta mitt tävlande, och bestämde mig då för att testa på att köra crosskart 650cc i kombination med rallytävlandet. Vad är en crosskart? Här nedan ser ni bild från en av tävlingarna (sålde den ifjol):


Crosskart 650cc


Och lite uppdatering. Det gick väldigt bra för min sambo och Team EKS i helgen i Rallycross-VM. Dubbelt på prispallen. Grattis till Johan Kristoffersson!

1. Johan Kristoffersson (PSRX)
2. Mattias Ekström (EKS)
3. Andreas Bakkerud (EKS)

Ifjol vinter fick jag möjligheten att vara co-driver till rallycrossföraren Andreas Bakkerud, som då testade på rally i de norska skogarna.

Att komma från rallycross till rally kan vara en stor utmaning, då noter och ett extremt tajt samarbete tillkommer i bilen. Mer om hur det fungerar i en rallybil tänkte jag skriva i ett senare inlägg.

Återigen, jätteskoj att ni läst mitt inlägg. Vi hörs snart igen!

Kram Miriam




Kommentarer

Populära inlägg