Mönster med historia

När jag tecknar mina mönster växer det också fram en historia. Ibland kan det börja med historien eller som här med ett barndomsminne:

En pelargon


Ett av de mönster som blivit mest omtyckt är det jag kallar "Mormors Mårbackapelargon" och som jag har tillägnat min Mormor Hildur.

Ett barndomsminne blir ett mönster

Mormors Mårbackapelargoner

Tidiga vårdagar när snön börjar droppa från taken och dagarna blir längre, är det dags för den stora omplanteringsdagen hemma hos min mormor Hildur.

De av vintern taniga Mårbackapelargonerna som ärvts i släkten, klipps ner och får ny jord på fötterna. Som liten flicka var jag ibland med och hjälpte till. Det var mysiga stunder.

Det här mönstret har jag tillägnat min mormor, som har de frodigaste Mårbackapelargoner man kan tänka sig!

/Marléne

Kommentarer

Populära inlägg