Att 3 minuter kan vara så viktigt


Vi står redo utanför SelmaSpa för att ta emot vårt distrikts medlemmar: jag, Jenny Jonsson Svensson, Linda Bäckström, Vivi Wikström och Madde Kringerås
Jag har förberett och planerat inför helgens distriktsmöte mycket noggrant. Allt för att de som håller i mötet och alla mötesdeltagare ska få de bästa förutsättningarna till ett lyckat och givande möte.  Så mycket att jag nästan har glömt bort mig själv och det uppdraget som jag har fått utöver själva arrangerandet av DM av min ordförande Madeline Kringerås.
Uppdraget att hålla i mötets ”3 minuter”.

Vad är då 3 minuter i Ladies Circle sammanhang?

I vår organisation har vi vid varje möte en fast punkt som vi kallar 3 minuter. Vi måste ha 3 minuter för att det ska få räkna som ett möte och är vi inte med under denna punkt räknas heller inte vår närvaro.
3-minuter är till för att vi rättframt och uppriktigt ska få tala om något som ligger oss varmt om hjärtat.
Ämnet kan vara allt mellan himmel och jord. Det behöver inte handla om LC´s motto “Friendship and Service”, men får gärna göra det. 3-minuter får diskuteras om talaren tillåter det. 3 minuter berör och fyller en viktig del i att vara eLCa.
Det som ligger mig och hela LC Sunne varmt om hjärtat nu är givetvis Riksmötet.
Jag- Vi, lever och andas just nu väldigt mycket av den ”luften”. Så vad vore inte lämpligare än att jag valde just det ämnet. Jag valde att kalla mina 3 minuter för:

I huvudet på Generalskan… och hur kom det sig att Riksmötet kom till Sunne? 


Svaret på varför det kom just till Sunne finns långt tillbaka i tiden. Redan 2012 då jag var ordförande i LC Sunne och deltog på KOM- Klubb Ordförande Möte i Båstad, (mötet med ca 250 personer) fick jag idén att ta arrangemanget till Sunne
Efter vägen har KOM bytts mot RM och uppemot 1 000 personer. 
Om man ska satsa? Varför då inte göra det rejält och – All in!  

Jag fortsätter att berätta om det arbete jag lagt ner sedan 2012 och fram till idag. Vad som kommer att ske från idag och fram till vi öppnar dörrarna den 28 maj: 
Marknadsförning, filminspelningar, anmälningar, bloggande, sponsorer och medlemskontakt och alla de andra hundratals detaljer som ska ordnas.  
Så fredagskvällen tillbringade jag i ett konferensrum på SelmaSpa för att kontrollera teknik och köra igenom mina 3 minuter. 
Tur att dygnet har 24 timmar ;) /Pia

Pia håller 3 minuter

Delar av Distrikt 5 tjejer som är från Örebro - Åmal




Kommentarer

Linda G sa…
Och vad bra det blev, Pia! Ni är grymma som jobbar så hårt för RM. <3

Populära inlägg