Mot nya äventyr

Jag lämnar över stafettpinnen och går mot nya äventyr
Under dessa två veckor som Sunnebloggare har jag fått reflektera över mitt arbete som teaterpedagog. Jag har sett på mitt jobb med lite nya ögon. Nu är det dags att lämna över stafettpinnen till nästa Sunnebloggare, men jag ska också ta en ny stafettpinne i min yrkeskarriär.

På fredagar så vikarierar jag på en grundskola i kommunen, i ämnet musik, men även på fritids. Jag har varit här sedan januari och lärt känna barnen ganska bra. Nästa vecka gör jag min sista dag som vikarie, vilket känns både ledsamt och spännande. Ledsamt eftersom jag fäst mig vid barnen och dom (förhoppningsvis) vid mig. Spännande eftersom ett nytt roligt jobb väntar, som jag sett fram emot under en längre tid.

På annandag påsk träder jag in i rollen som regiassistent på Västanå Teater, fram till premiären på midsommardagen. 
I år blir det en spelmanssägen. Historien bygger på en bok skriven av Lars Andersson, i regi av Leif Stinnerbom och handlar om spelmannen Lomjansguten från Gräsmark. 

Trots att spelmannen kom från nuvarande Sunne kommun och var en stark förebild bland dåtidens spelmän, så är det förvånansvärt få människor som känner till honom i dagens Sunne. Ett besök i Berättarladan i sommar ger ett utmärkt tillfälle, som Sunnebo, att lära sig mer om det kulturarv som Sunne kommun är en del av.

Mina teatergrupper får ta en paus fram till i augusti. I höst hoppas jag kunna erbjuda teater för barn- ungdomar och vuxna från 5 år och uppåt. Vill ni hoppa på tåget och bli en del av den kulturbygd som vi lever i, så är det bara att höra av sig!

Allt gott!
Tack för förtroendet.

/Linnea Benneberg

Mitt nästa arbete blir på Västanå Teater, där jag börjar som regiassisten på annandag påsk. Då får mina teatergrupper ta paus och ladda om inför hösten. Häng på ni med!

Kommentarer

Anonym sa…
Linnea, det har varit fint att följa dig på bloggen. Gratulerar till det nya jobbet hos Västanå teater!
Det kommer att bli en spännande teatersommar och jag längtar att få ta del av just denna magiska berättelse.

Tack för det fina jobbet med alla "gässlingbarnen". Vi väntar och ser fram emot att få ta del av Tummelisa.

Kramar från Anki & Neffie

Populära inlägg