Möte med min partner in Crime

Daniel Kristensen, från vår broderklubb Round Table i Arvika, är min partner in Crime som medarrangör till Riksmötet i Sunne, sista helgen i maj och Hotel SelmaSpa blir utgångspunkten för vårt event.

Jag och Daniel har titlarna Generalska och General när det kommer till arrangerandet av våra organisationers årsmöte- Riksmötet. Det är vi som driver det tillsammans med våra klubb-systrar och -bröder.

Under snart två års tid har vi förberett detta arrangemang. 
Jag är lite glad att jag inte räknat hur många timmar vi lagt ner. Men vore det inte så kul och så givande skulle man inte orka.
Jag och Daniel hörs i stort sett varje dag och ibland väldigt många gånger per dag.  Det är mycket som ska fungera och ordnas. Allt från att fixa taxi i Sunne, vad ska vi äta och vem sköter invigning till vad ska vi ha för konferenslokal och sovplatser, när ett av huvudhotellen lägger ner.

Alla vi som jobbar med det här gör det helt ideellt på vår fritid.

Pia tillsammans med Daniel under 2014 års Riksmöte som hölls i Landskrona.
Varje riksmöte har ett tema.
Landskrona klubbarna hade valt Kungligt tema, därför våra Askungekläder.  
Just nu jobbar vi med att förbereda och finslipa alla detaljer tillsammans med SelmaSpa VD Anders Pertun och Emma Chytraeus vår kontakt och länk på hotellet, så att den 28-31 maj ska bli helt magiskt bra. 

Anders Pertun är själv en ”gammal” medlem av Round Table och känner väl till våra båda organisationer, vilket har varit guld värt under hela processen. Han har alltid ställt upp och trots de motgångar vi mött har vi haft en rak och bra kommunikation. 
Vi är alla tre lösningsorienterade, vilket underlättar och är en förutsättning för att arrangemang av den här storleken ska kunna genomföras. 
Möter vi inte bra personer, företagare, kommun och näringsliv är det inte möjligt att få till ett lyckat genomförande. /Pia

Kommentarer

Populära inlägg