Fred Hagström här!

Nämen Tjena! Men vem är jag undrar ni?
 
Mitt namn är Fred Hagström och är 18 år gammal, man kan väl säga att jag är en ung Sunnebo.
Det menas att jag är född 2001 i mitten av augusti och uppväxt i Sunne centrum.
Jag har alltid varit i Sunne, spelat fotboll och gått i skolan.
Just nu är jag i Karlstad på mitt sista år i Restaurang och
Livsmedelsprogrammet på Tingvalla Gymnasiet.
 
Mitt yrke är kock och jag har jobbat i Sunne, Karlstad och vildmarken i Grythyttan/Loka.
Men varför just ett yrke om mat? Jo, på grund av mina far/mor föräldrar som jag alltid i mina år frågat om recept och hur de gjorde de goda köttbullarna inför jul.

Ett yrke om mat är det bästa jag har gjort, att få kunskapen om matens ursprung och hur man kombinerar all mat tillsammans.

Under mina fina tider på Sunnebloggen så kommer jag berätta om kockyrket, hur det är att jobba, vilka olika händelser man får. Dessutom så kommer jag lägga upp om olika jobbhändelser jag har i yrket som kock, kockförening och vilka resor/upplevelser jag kommer göra.



 // Fred Hagström

Kommentarer

Populära inlägg