Lotta Lundh presenterar sig



















Vem är jag?
Mitt namn är Lotta Lundh. Jag är 47 år gammal, och en tvättäkta Sunnejänta. Jag föddes 1972 några dagar innan julafton, och växte upp bland hyreshusen i Brårud. I vuxen ålder var jag borta från Sunne i tiotalet år, innan jag flyttade hem igen. Idag bor jag med man och två barn i ett hus på landet i Höjen utanför Sunne.



















Jag skriver böcker, och har hittills gett ut tre deckare, och fler är på gång. Min serie om kriminalkommissarie Erik Ljung utspelar sig i Sunne, och jag hoppas att jag gör bygden rättvisa i mina beskrivningar. Jag har förlagt händelser till Kolsnäsparken, Tetra Pak, Uddeberg, Teatertorget och många fler ställen, och än är jag inte klar. Det kommer fler böcker, som jag hoppas ni kommer känna igen er i.

Under min tid som bloggare på Sunnebloggen tänkte jag berätta om mitt skrivande, hur det är att flytta från och till Sunne, när jag brände ut mig, hur det är att vara mamma till ett speciellt barn och lite annat. Hoppas ni vill läsa!

/Lotta Lundh



Kommentarer

Populära inlägg