Hejsan igen, kocken Fred här igen!


Jag har ju cirka ett halvår kvar på kockgymnasiet, men hur började allt egentligen? varför valde just jag att läsa till kock?

När jag var yngre har jag alltid varit intresserad att stå i köket å laga mat eller bara kolla på, samt har
Fred Hagström
man väl ätit en del också. 

Mina förebilder är mina mor/farföräldrar som alltid varit i min syn bäst på att laga mat i köket och mycket har jag tagit till mig som att alltid fråga efter recept på allt eller frågat hur man gör respektive sak.

Men många vänner frågar också, vem är din förebild som kock? Då skulle jag svara Marco Pierre White. En otroligt kunnig och duktig kock ifrån Storbritannien som även var en av de yngsta och första kockarna som fick tre stycken Michelinstjärnor.

Med olika förebilder som stora kockar eller folk som står dig nära är en stor del att man får ett driv till sina drömmar å arbete och vill antigen förbättra sig eller bli bäst.

Mina drömmar är att ta in så mycket kunskap som möjligt
som olika köksmetoder eller hur man verkligen gör den där köttfärssåsen på en fredagsafton och så vidare.

Drömmen är kunskap, kunskap som ger dig en framtid
// mvh Fred Hagström

Kommentarer

Populära inlägg