Full fart - ny start

Hej HOPP!
Så himla kul att vara tillbaka och skriva för SunneBloggen!

Mitt namn är Christopher Bergström och jag jobbar som dansare, koreograf och producent. Här får ni en inblick i mitt liv som egenföretagare inom nöjesbranschen.

Efter årets ¨jobbigaste¨ helg så startar jag veckan starkt med ett möte gällande en videoinspelning, en dansrepetition med en artist och ett produktionsmöte med en regissör som jag jobbar med inför en stor spännande produktion 2015.

Med andra ord. Det är bara att hoppa in i karusellen som snurrar värre än virvelvinden just nu.
Välkomna! Var god spänn fast er för nu åker vi! :)

I helgen som precis gick ingick en stor modesatsning för ett av Sveriges största köpcentrum där jag producerade en dansmodevisning lördag och söndag. 11 av Sveriges absolut bästa dansare visade höstens mode i en fartfylld show.

Så otroligt kul när kläder visas på ett mer ¨levande¨ sätt än det traditionella med ¨vanliga¨ modeller som går. Berns och Café Opera fick smaka på dans och även ett företag som hade en award i Stockholm fick uppleva ¨BRANDED Dance Concept¨ i ett skräddarsytt dansnummer speciellt för dom. www.facebook.com/brandeddanceconcept

Öm i musklerna, skadad axel och otroligt trött på grund av för lite sömn är baksidan efter en sådan fullbokad helg. MEN allt det går över och jag är så otroligt tacksam över att jag har det jobb jag har. 

Jag har så roligt och jag får träffa olika människor på olika platser och tillsammans med andra kollegor och dansare inspirera och underhålla olika typer av människor och publik, DET är drivkraften och plåster på såren.

Vad driver dig?
Vad gör att skador och träningsvärk blir en baggis för elitidrottare?
Vad gör att negativa kollegor inte påverkar dig i personalrummet varje dag?
Vad är din anledning? Vad är ditt ¨varför¨ ?

Jag tror att det är otroligt viktigt att påminna sig om det ibland även om man brinner för det man gör och trivs med sitt jobb. En påminnelse och klapp på axeln.
-¨BRA ÅT MIG för att jag gör något jag själv älskar, som betyder något för någon, gör skillnad och påverkar!¨

Det är DU värd att påminna dig själv om. 

Som sagt, veckan startade starkt och det ska ni få höra mer om imorgon.
Här är lite bilder från helgens uppdrag.

Jag önskar er en superstart på veckan!

/Chris

Fotografer: Maximilian Borovic, Oscar Jettman, Stage Academy:






 
 

Kommentarer

Populära inlägg