Klä upp dig och bjud till kalas

När var du på fest senast? Jag tänker inte i första hand på ”ett röjkalas” med diverse vilda turer. Inget fel med det men jag tänker på fester eller högtider där man får klä upp sig lite extra. Kanske var du på ett bröllop i sommar eller en extra fin fem rätters middag på ett fint hotell!!

Det som är lite synd är att vi är lite för blyga vad det gäller vår klädsel. Jag älskar fester med långklänning, hattar och smoking! Det har hänt att jag fått vara med på en sådan högtid. Men jag har inte blått blod i mina ådror så mina drömkalas får ligga på en lite lägre nivå.

Det är för dyrt att handla festkläder, tänker du kanske. Jag köper fina långklänningar på en secondhandbutik. Vi har ju en sådan i Sunne ”Juvelen”. Sen finns det flera stycken i Karlstad. Där kan jag hitta det mesta.

Jag har bara ett bekymmer och det är skor. Det finns gott om fina högklackade skor och det är just där bekymret ligger. Jag orkar inte gå i högklackade skor. Efter en timme börjar det göra ont och skorna åker av. Men tack vare långklänning så syns det inte att jag går barfota (ha,ha)och sen finns det ju fina låga skor också!

Då tänker du kanske att det inte är så många tillfällen att gå klädd så. Men det finns många fina tillfällen då man kan känna att man får del av glans och glamour även här i Sunne. Det var jag med om i söndags kväll. Det blev ingen långklänning men stämningen var på topp.

Det var ”Live på bio” i Sunnebiografen och vi såg Phantom of the Opera från Albert Hall. Vilken grej! Helt fantastiskt!











För dig som missade det så kommer det flera nya tillfällen att delta på en konsert från världen över i direktsändning. Håll kik på annonsering eller kolla http://www.teaterbiografen.se/

Du som inte känner för sånt där kan ha det lite extra högtidligt även på hemmaplan lite då och då. Lägg linneduken på bordet, plocka fram kristallerna och finservicen från vitrinskåpet och bjud hem vänner. För att slippa matlagningen kan du beställa god mat från våra olika cateringföretag som vi har i Sunne. Trotsa stressen och tidsbristen och bjud till kalas!

Kommentarer

Populära inlägg