Mina barn är en gåva - ingen rättighet

Fredag 7/10

Jag har fina barn. Du som har barn kan säkert hålla med mig om att barn är något fantastiskt! Även den som inte har egna barn har själv varit barn en gång.

Att få barn är ingen rättighet, det är en gåva. Mina barn, Einar 15 år och Almalina, 18 år, är jättegoa. Trots konflikter och bråk är dom duktiga att visa sin kärlek till mig/oss som föräldrar.

Då upptäcker jag hur jag alldeles för sällan säger till dom hur mycket jag älskar dom. Då är det lätt att man börjar ”curla” med dom istället, och det är ingen bra grej, åtminstone om man försöker dämpa sitt dåliga samvete genom att alldeles för mycket serva dom och inte kräva något av dom.

Alla gör vi fel ibland som föräldrar, det är mänskligt. Men tacksam är jag, så tacksam att få vara mamma till mina barn! Jag vill ”publicera” deras senaste födelsedagskort till mig. Så lycklig man blir!















Jag var utbytesstudent i USA på 80-talet. Det var en mycket bra erfarenhet att få med sig. Livet kretsade kring High School med american fotboll, skolorkester, kör, prom, Pizza Hut, American cars med mera.

När det väl var dags att åka hem fick jag många fina presenter och hälsningar. Min volleybolltränare gav mig ett kort med en fin dikt. Underligt nog, 25 år senare, sjungs den nu i våra kyrkor som en fin hejdå-sång och önskan om en bra fortsättning eller som”Gods blessings”. Det vill jag önska dig när vi nu skiljs åt. Tack och allt gott!

May the road rise to meet you/ Må din väg gå dig till mötes,
may the wind be always at your back/ och må vinden vara din vän
may the sun shine upon your face/ och må solen värma din kind
may the rain fall softly on you fields/ och må regnet vattna själens jord
until we meet again may God hold you/ och tills vi möts igen må Gud hålla
in the palm of his hand/ hålla dig i sin hand.

/Sara Karvala
http://www.alfaomega.cc/

Kommentarer

Populära inlägg