Äventyret kan börja

Efter en lång och skakig resa med bland annat bilpunktering på vägen till Arlanda och många luftgropar på väg till Bangkok, som killade rejält i magen, och på det en 20-mils bilresa ner till Hua Hin, kom jag äntligen fram till destinationen för mitt kommande halvår. En 30-gradig värme mötte mig som fick mig väl till mods. Blev skjutsad direkt till hotellet där jag möttes av en thailändsk tjej som gav mig instruktioner om hur de närmaste dagarna skulle se ut. Fick några dagar på mig att landa på plats innan jag skulle påbörja min utbildning och introduktion för jobbet på 1177. Sonderade närmaste omgivningen och gjorde mig bekant med några blivande kollegor som också bodde på hotell Initial.

Utbildningen för det nya jobbet var väldigt intensiv då man bara fick tre dagar på sig att försöka sätta sig in i datasystemet för rådgivningsarbetet. Inte helt lätt kan jag säga och vill med det också nämna att liknande utbildning för 1177 i Sverige sträcker sig över två månader. Hade efter dessa tre dagar dock möjlighet att ha en mentor vid varje arbetspass som man kunde fråga vid osäkerhet. Efter ett tag kände jag mig ändock mer och mer hemtam med systemet och blev till slut tillräckligt effektiv på jobbet.

Underbar fritid


Min fritid där borta var oslagbar.  Kändes verkligen som semester varje ledig dag
/Birgitta




Kommentarer

Populära inlägg