Drömmen blir verklighet

Jag tvekade inte en sekund när jag såg jobbannonsen i Vårdfocus om arbete med 1177 i Thailand. Ända sen jag första gången var i Thailand på semester, har jag älskat det landet. Skickade iväg en ansökan till rekryteraren på Medical för detta arbete, nästan direkt efter att jag läst annonsen. Dröjde dock två månader innan jag hörde nåt om min ansökan. Jag hade nästan gett upp tanken om detta, när jag i början av januari fick frågan via mejl om jag fortfarande var intresserad av jobbet. Mitt hjärta tog ett rejält skutt när jag förstod att min dröm att få arbeta i Thailand skulle kunna vara en verklighet. Nästa steg var att kolla upp möjlighet att få tjänstledighet för ett halvår, vilket i sig kändes som en omöjlighet då man arbetar inom vården. Men jag fick positiv respons från min chef och det vara bara att börja förbereda allt inför äventyret.

Birgitta vid vattenfall


När jag allra ödmjukast tackat ja till tjänsten för 1177 i Thailand, följde en tid med många administrativa förberedelser. Sköterskelegitimation på engelska från Socialstyrelsen, examensbevis och utdrag från polisregistret på engelska, alla arbetsintyg, ansökan om visum och sjukvårdsförsäkring och diverse annat. Sen skulle det förstås ordnas med allt hemma med hus och kattvakt och autogiro på alla fakturor. Det var en hektisk tid, dagen för avresan började närma sig och likaså min nervositet inför det okända.

Äventyret börjar

Kommentarer

Bajarka sa…
Det är då livet börjar när man vågar göra en förändring. Lämnar det bekväma.
Birgitta sa…
Helt riktigt

Populära inlägg