En sjuksköterskas äventyr i Thailand



Birgitta fick chansen att arbeta som sköterska i Thailand

Jag heter Birgitta Jönsson och arbetar som sjuksköterska på dialysmottagningen på Torsby sjukhus sen snart tio år. Ett arbete jag trivs mycket bra med. Jag har bra arbetskollegor och upplever att vi har ett bra teamwork. Våra patienter kommer till oss två till tre gånger i veckan för dialys, så vi lär känna dem väl. Vi hoppas att de trivs hos oss trots att de måste komma hit i ur och skur.

Äventyr i Thailand

Dock fick jag möjligheten att göra en liten avstickare i mitt arbete som sköterska, när jag fick chansen att uppleva äventyret i Thailand för ett halvår. Ett halvår fyllt med nya erfarenheter och intryck. Något jag aldrig har ångrat att jag hoppade på och kommer att bära med mig för resten av livet. Har sedan mitt första besök till Thailand älskat det landet och burit med mig en dröm att få arbeta där som sjuksköterska. Trodde dock inte att detta var möjligt förrän jag fick syn på jobbannonsen i tidningen Vårdfocus under en fikarast på jobbet i Torsby.

Birgitta har drömt om att få jobba som sjuksköterska i Thailand


Kommentarer

Populära inlägg