The Big Apple

New York, ja, det var där jag hamnade. Häftig stad!
Fick nypa mig själv i armen ibland för att fatta att jag faktiskt befann mig i The Big Apple. Man kände igen sig direkt, för hur många filmer och TV-serier var och är det inte som utspelar sig där? NY-baserade Seinfeld är fortfarande min seriefavorit.

Nödvändiga kartor för att hitta i New York
Mamman var från Sverige och jobbade för Alitalia, pappan var polis och satte upp stränga regler för var jag fick röra mig. Flickan jag skulle passa hade nyss fyllt ett år– och jag hade precis noll erfarenhet av barn. Hon överlevde dock det hela, och numera håller hon och jag kontakt via Facebook.

Underbar liten sann berättelse från New York och England!
Fick oerhört många och skrev lika många brev under detta år.Vår brevbärare visslade varje gång det fanns något till mig, och det fanns brev till ”the Swedish girl” nästan varje dag. Träffade två andra svenska au pair-tjejer, och vi har fortfarande kontakt. Vi kanske inte ses så ofta längre, men vi hörs då och då. Och nej, vi pratar icke USA-minnen, det har vi pratat färdigt om.

Min trevlige mailman i NY
Passerade förresten the Dakota Building ett flertal tillfällen, utan att fatta att John och Yoko Lennon bodde där. Så nära och ändå inte….

Beatlesfan? Forever.
Varför inte göra som i Norge förresten, läsa en påskekrim? Har ni inte läst Husdjuret av Camilla Grebe så kan jag varmt rekommendera den. Utsedd till 2017 års bästa kriminalroman av Svenska Deckarakademin och till och med rekommenderad av Leif GW Persson.
Själv ska jag ta mig an den senaste av Helene Tursten, har inte hunnit med den förut. Men vad säger ni, bor Helene Tursten i Sunne?! Hade jag ingen aaaning om…!

Glad Påsk!

Glad Påsk!
Hälsningar Helene Norrby

Kommentarer

Populära inlägg