Ett steg utanför min invanda vardag


Birgitta på utflykt med vänner


Fick besök hemifrån i omgångar under de två sista månaderna i Thailand och har fått tillfälle att dela med mig av mina smultronställen i värmen och solen. Julafton firades på stranden med mina nära och kära, vilket var precis det jag önskade mig i julklapp.

Solnedgång i Huay Yang. Sista kvällen i byn

Den sista veckan innan jag reste hem njöt jag av värmen så mycket jag kunde innan resan tillbaka till vintern och kylan i Sverige. Den 5 januari lyfte planet från Bangkok med mig ombord med destination Stockholm. Hade köpt en vinterjacka i Hua Hin, för att kunna möta kölden som jag levt så länge utan, men höll ändå på att frysa ihjäl då jag inväntade bussen som skulle ta mig från Arlanda till Karlstad fram emot natten. Tyckte lite synd om mig själv just då om jag ska vara ärlig. Kom hem till Sunne klockan 04 och tyckte ändå att det var rätt ok att komma hem till mitt eget hem och mina nära och kära. Och till min lilla katt Mimmi.

Började åter jobba på dialysen och har nu helt och fullt funnit mig i min vardag igen på hemmaplan, även om mina tankar nästan dagligen går tillbaka till Thailand. Vintern här hemma känns ovanligt lång och kall och jag fryser varje dag. Försöker att åter bli vän med vintern med hjälp av skidåkning under vackra vinterdagar, och snart är det vår ...

Härlig skidtur på Rabakkoberg i Lekvattnet

Avslutningsvis:
Det jag tar med mig från mitt äventyr är att jag vågar ta steget utanför min invanda vardag och njuta av livet som sådant. Har lärt mig att inte ta något för givet utan leva i nuet. Och vem vet, kanske får jag möjlighet till nya äventyr. Tack för mig.
/Birgitta

Möjlighet till nya äventyr ...

Kommentarer

Populära inlägg