Kornelia Romot presenterar sig

Hej hej, Hallå Sunnebloggen!

Jag heter Kornelia och har fått den äran att skriva här på Sunnebloggen under de kommande två veckorna.


Så vem är då jag?
För er som inte känner mig, så heter jag Romot i efternamn och bor högst upp på Skäggberg. Eller ja... Jag bor ju inte där längre. Egentligen flyttade jag hemifrån när jag var 16, men om någon skulle väcka mig mitt i natten skulle jag förmodligen yrvaket meddela att jag bodde i Sunnehuset på Rudebäcken. Nåväl, vissa saker förändras nog aldrig.

För er som känner till mig, så tänker ni kanske på sång och dans.
Det stämmer bra! Jag har sprattlat omkring i ganska många år nu, senast på Balettakademien i Göteborg där jag utbildade mig till musikalartist.
Just nu jobbar jag som artist på ett kryssningsfartyg som seglar mellan Norge och Danmark.

Jag tänkte dela med mig av smått och gott om litet och stort här på bloggen.
Skriv gärna till mig under resans gång om ni har några tankar - om mina tankar!
Välkomna till min värld så ses vi imorgon.

Kram,
Kornelia

Kommentarer

Populära inlägg