Roligast är Halloween-målningar...

Vi har haft målerifirma tillsammans i över 15 år jag och Erik. Jag har undervisat i hantverk och bild samtidigt på olika skolor. Geijersskolan i Ransäter och kulturskolan i Sunne var väldigt roliga arbetsplatser och jag är väl mest känd för mina ansiktsmålningar.

Vi målar både exteriör
och interiör

















                                 




Detta är Erik som tapetserar
en fondvägg.























Här var jag på Strandvägen i
Stockholm och restaurerade
gamla spegeldörrar. 























Äldre måleritekniker och åter-
bruk intresserar mig. Skåpet är 
gjort av en gammal dörr som 
jag sedan målat.
























Här har jag först spacklat med väggspackel
för att få upp strukturen av en
stor lilja på en vägg i ett vardagsrum.
















Sedan målat med olika glans och
ljusgrå toner. Tanken var en tv-vägg.













Väggskåp som jag ritat
utifrån glasburkar ”reda” som sen
Magnus Andersson snickrat.






















Det händer att jag fått
målat olika dekorer på väggar.
En vit tiger bland björkar. Akryl.























Detta är en tatuering som
jag gjort förlagan till.
Jag tycker det är roligt
att testa olika saker.
























På olika evenemang har jag målat på barn :)


















Roligast är Halloween.






















Här är jag och Johanna ordningsvakter
på Ekeby skolas Halloweenfest.















/Anna

Kommentarer

Populära inlägg